Analytics

Visie Xperi op Analytics.

In uw bedrijfsdata zit enorm veel waarde. Zoveel zelfs, dat het al “de nieuwe olie” wordt genoemd. Data is ondertussen de belangrijkste brandstof voor veel succesvolle organisaties.  Xperi gelooft er in dat de mate waarin organisaties in staat zijn waardevolle inzichten te halen uit data, bepalend is voor hun concurrentiepositie en hun succes.

Als data dan inderdaad zo waardevol is, dan moet je er ook goed voor zorgen. In een partnership met haar klanten gaat Xperi op zoek naar de beste oplossingen om proces- en andere data om te zetten in echte concrete bedrijfsresultaten.

Xperience Analytics samen met Xperi en verzeker u van instrumenten die u de juiste inzichten geven. Of dit nu inzicht is in de dagelijkse operatie of geavanceerde modellen met voor u relevante adviezen en trends. Xperience Analytics geeft u de houvast om uw organisaties aan te passen aan datgene dat nodig is om uw doelstellingen te bereiken.

Herkent u de volgende onderwerpen?

Het zijn onderwerpen die veel bij onze klanten spelen en Xperi samen met u kan oplossen. Zo blijft u de concurrentie voor en behaalt u uw doelen.

11-2
22-2
33-2
44-2
 

1. Realtime inzicht  in een realtime wereld

In de huidige markt is “time to market” en snelheid van reageren op trends in de markt van groot belang. De vraag naar geintegreerde (near) realtime data en de mogelijkheid om deze data effectief te vertalen naar de juiste acties wordt steeds belangrijker. Data wordt hierdoor voor steeds meer organisaties hun meest waardevolle bedrijfsmiddel.

Xperi biedt u oplossingen om zorgvuldig en effectief met deze data om te gaan en deze te integreren in uw bedrijfsprocessen. Inzicht in KPI’s vanuit SAP data, maar vooral ook gecombineerd inzicht over systemen heen. Xperi heeft jarenlange ervaring in het realiseren van dergelijke geïntegreerde oplossingen.

 
- Skantrae - Grip op de volledige financiële afhandeling van onze groothandelsorganisatie is essentieel voor ons succes. Xperi zorgt voor de nodige inzichten zodat wij die grip nooit verliezen.

2. Verbetering van de grip op uw marge

Globalisering zorgt voor nieuwe concurrenten, gebruik van internet zorgt voor transparantie in de markt. Dit zet druk op uw marge. Hoe zorgt u er voor dat u in deze snel veranderende markt grip houdt op uw kosten en uw omzet optimaliseert. Heeft u alle informatie om uw processen effectiever te maken en uw klanten nog beter te bedienen.
Weet u welke producten u nog meer zou kunnen verkopen aan bestaande klanten (Basket analyses) ? Kunt u meer product leveren bij uw klanten als u uw aanbod beter zou kunnen afstemmen op de vraag van uw klant? Kunt u daardoor een meer voorspelbare partner zijn en dus ook goedkoper kunnen inkopen?
Uw bestaande data geven u mogelijk antwoord op deze en andere relevante vragen om uw omzet te verhogen en uw marges te verbeteren.


- Hydrauvision - "De analytics van Xperi zorgen er voor dat wij continue grip houden op onze marge”

 

3. Data de bron voor een betere klantrelatie

Niets is moeilijker dan het vinden van nieuwe klanten. Bestaande klanten beter bedienen is van groot belang. Hiervoor is inzicht in het gedrag van uw klanten. Kent u dat gedrag en de behoeften van uw klanten wel voldoende om hier effectief op in te kunnen spelen?

Weet u waarom en wanneer uw klant bij u koopt? Zou uw klant ook potentieel geïnteresseerd kunnen zijn naar andere producten of diensten uit uw portfolio? Wordt uw klant voldoende ondersteund bij vragen en bij het oplossen van problemen? Weet u hoe de markt en uw klanten u zien? En de belangrijkste vraag weet u welke klanten u potentieel gaat verliezen en waarom?

Allemaal vragen die zijn te beantwoorden met moderne analytics.


- Vogel's -
"Zonder de Analytics ontwikkeld door Xperi zijn wij niet in staat te acteren als betrouwbare ketenpartner voor onze klanten en leveranciers”. Paul Jonker Vogels 

4. Relevante inzichten voor iedereen in de organisatie: Self Service BI maakt snel en accuraat handelen mogelijk

Er komt een steeds grotere druk op werknemers om zelfstandig snel en effectief beslissingen te kunnen nemen. Een “Self service BI“ omgeving ondersteunt hierin. Medewerkers krijgen instrumenten in handen om “on the spot” vragen te stellen, analyses te doen en zo gefundeerde keuzes te maken welke bijvoorbeeld bijdragen aan klanttevredenheid of lagere kosten en dus hogere marges. Met Self service BI brengt u de kracht van data direct naar uw medewerkers. Gebruiksvriendelijke analyse tools als SAP Lumira en SAP Analytics Cloud maken dit waardevolle gebruik van uw data mogelijk.



- VanBeest -
“Door de combinatie van data uit onze verschillende applicatie krijgen we een integraal inzicht in onze bedrijfsvoering hetgeen we voorheen niet hadden.”

Neem contact met ons op!




captcha